Σάββατο 15 Αυγούστου 2020

Αφωτίστου Φιλέλληνος: Η υπανάπτυξη που προέρχεται από τα καπνοχώραφα.

 

Κάποτε, στα καπνοχώραφα της Αιτωλοακαρνανίας (φωτο) | AgrinioPress



Η ΥΠΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΠΝΟΧΩΡΑΦΑ



1. “Σκεφτείτε λίγο! Ξέρετε ήδη κάθε τι το ουσιαστικό, από τις συνθήκες που προκαλείται μια αρρώστια. Και όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν έναν αρρωστημένο νου. Που βρίσκεται σ’ όλα αυτά ο δρόμος για μια θεραπευτική επίδραση ; Πρώτα απ’ όλα υπάρχει η κληρονομική προδιάθεση……. Έπειτα είναι η επίδραση της πρώιμης παιδικής ηλικίας,…. Ύστερα υπάρχει όλη αυτή η δυστυχία στη ζωή που την περιελάβαμε κάτω από τον όρο “στερήσεις μέσα στην πραγματικότητα”, απ’ οπου προέρχεται όλη η απουσία της αγάπης στη ζωή δηλαδή φτώχεια, οικογενειακοί καυγάδες, λανθασμένη εκλογή στο γάμο, δυσμενείς κοινωνικές συνθήκες, και η αυστηρότητα των απαιτήσεων με τις οποίες η ηθική συμβατικότητα καταπιέζει το άτομο.”
Σ. Φρόϊντ, Το άγχος .

2. Υπανάπτυξη είναι η αδυναμία συσσώρευσης εμπειριών (δική μου προσθήκη : και επεξεργασίας τους για το κοινό καλό) Edmundo Desnoes, Κουβανός συγγραφέας. Ζει από το 1979 στην Νέα Υόρκη. “Μνήμες υπανάπτυξης” βιβλίο, Μέδουσα, σελ. 134, Επίσης σε ταινία σε σκηνοθεσία Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα.


Καλοκαίρι 1971. Σ'ένα από τα πολλά χωριά του Αγρινίου έρχεται για διακοπές ο Κώστας μακρινός θειος του Γιάννη, Πολιτικός μηχανικός με μα μεγάλο αμερικανικό αμάξι, την δεκαπεντάχρονη κόρη του Χρυσούλα και την Ελένη , σχεδιάστρια και ερωμένη του. Είχε χωρίσει από την γυναίκα του γιατί εκείνη την εποχή της ανοικοδόμησης της Αθήνας για να υποδεθεί τις χιλιάδες εσωτερικούς μετανάστες, διεκπεραίωνε μια άδεια πολυκατοικίας την εβδομάδα. Τα αρχιτεκτονικά σχέδια τα είχαν αναλάβει τελειόφοιτοι της Αρχιτεκτονικής σχολης με την μισή αμοιβή της νόμιμης, ενώ αυτός τα υπέγραφε. Έμεναν μέχρι αργά στο γραφείο και η νοστιμούλα σχεδιάστρια είχε υποκαταστήσει την γυναίκα του. Το γραφείο ήταν τετραώροφο : Πρόεκυψε απο αμοιβή σε είδος (ένα ισόγειο μαγαζί 35 τ.μ. με πατάρι και δυο υπόγεια).

Αύγουστος. Ζέστη στον κάμπο του Αγρινιου και τα κουνούπια σε έκαναν διπλό από τα τσίμπημα. Ένα βράδυ ο Γιάννης σηκώνεται για να ουρήσει στο ξηρό αποχωρητήριο μακριά από το σπίτι. Περνώντας από το δωμάτιο της Χρυσούλας την βλέπει ημίγυμνη να παλεύει με την ζέστη και τις πρώιμες ορμές της. Από το πρωί που την είχε δει να πλένεται στο πρόχειρο λουτρό με τις ξυλοσανίδες, την σκεφτόταν ερεθισμένος συνέχεια. Δεν χρειάστηκε και πολύ, οι δυο έφηβοι έσμιξαν σιωπηλά.

Αυτή η σύντομη σχέση με την τρίτη του ξαδέλφη , του έδειξαν τις τεράστιε ς διαφορές που δημιουργούσαν η ασφυκτική παραμονή στο καπνοχώρι σε μια αγροτική οικογένεια με 4 παιδιά , πάτερα αγρότη και πολύ χαμηλότερο εισόδημα από τον μακρινό θειο όπως και η διαφορά στα ήθη (θειος χωρισμένος με βασική ερωμένη την σχεδιάστρια του και ερωτικές περιπέτειες με διάφορες ηθοποιούς που ήδη είχε γνωρίσει μέσω ενός φίλου του πρώην ΕΔΑιτη δικηγόρου, την μίνι φούστα της ξαδέλφης του ….)

Το καλοκαίρι, αξημέρωτα, πήγαιναν με το κάρο στα καπνοχώραφα για το «σπάσιμο», έκοβαν πρώτα τα κάτω φύλλα (το «πρώτο χέρι» και ακολουθούσαν το δεύτερο και το τρίτο προς τα πάνω) όσο ακόμα ήταν υγρά και τρυφερά προτού τα δει ο ήλιος,…..

Στην Αιτωλοακαρνανία, και σ’ άλλες καπνοπαραγωγικές περιοχές , η παιδική εργασία αποτελούσε το «τραύμα», και ήταν φυσικό τα παιδιά του δημοτικού και των πρώτων τάξεων του γυμνάσιου να θέλουν να παίζουν ή να κάνουν βόλτες με την παρέα τους, αντί να εργάζονται.
Το τραύμα …. ήταν κυρίως η πίκρα για το άδικο, όταν συνειδητοποιούσαν ότι άλλοι συμμαθητές τους λ.χ. παιδιά Δημοσίων Υπαλλήλων, δεν ήταν αναγκασμένα να δουλεύουν, αλλά και ο καταναγκασμός απο τον πατέρα αφέντη. Ευτυχώς ο πατέρας του Γιάννη ήταν ήπιος χαρακτήρας και δεν διπλασίαζε την πίκρα που είχαν άλλα αγροτόπαιδα. Αυτή η πρόωρη ωριμότητα έκανε την πίκρα περηφάνια και συχνά σκληρότητα.

Οπότε αφού ήταν έξυπνος διάβασε και μπήκε στο ΕΜΠ και εφεξής πήρε διαζύγιο με την χειρωνακτική εργασία.

Είναι αυτό που λέω λακωνικά «σπούδασε για να μην σκάβει», σε αντίθεση με τα παιδιά των προαστίων που αρκετοί προλάβαμε κήπους όπου «σκάβαμε γιατί γουστάραμε», σχεδόν χωρίς κανένα καταναγκασμό οπότε «ως φοιτητές παίζαμε και σπουδάζαμε» κάνοντας και διαφορές περιστασιακές δουλειές για να ενισχύσουμε το φτωχό χαρτζιλίκι μας, η πιο σημαντική : φροντιστήρια σε μαθητές.

Υπάρχει ένας μύθος που καλλιέργησε ο λαϊκισμός για τους Αθηναίους φοιτητές παιδιά μικροαστών και υπάλληλων, ειδικά εκείνη την περίοδο, σε σχέση με τους επαρχιώτες φοιτητές. Οι δεύτεροι ζούσαν στις φοιτητικές εστίες η συγκατοικούσαν και το νοίκι το πλήρωναν οι γονείς τους.

Οι Αθηναίους φοιτητές ήταν αναγκασμένοι να στεγάσουν τους έρωτες τους σε κάποια γκαρσονιέρα , το ενοίκιο το πλήρωναν οι ίδιοι. Στα Αναφιώτικα ( δεκαετία 60, αρχές 70 ) τα λιλιπούτεια σπίτια της συνοικίας που χτίστηκε ακολουθώντας την αρχιτεκτονική των Κυκλάδων ήταν οι πρώτες γκαρσονιέρες των φοιτητών), ενώ από τα μέσα της δεκαετίας 70, αρχές 80 στην περιοχή Εξαρχείων, Νεαπολέως, κ.λπ.


Ως διατηρούντες γκαρσονιέρες , μάθαμε να σουλουπώνουμε ερείπια με πολύ χαμηλό ενοίκιο (σοβάτισμα, στοκάρισμα, βάψιμο (πλαστικό και ελαιόχρωμα),……).
Αυτά τα προφανή χόμπι, πολύ συνήθη τουλάχιστον στην Μ. Βρετανία και τις ΗΠΑ όχι μόνον σε μηχανικούς (επισκευές, συντήρηση σπιτιού, αυτοκίνητου, μοτοσυκλέτας,…), πολλοί επαρχιώτες απόφοιτοι ΑΕΙ και με το παιδικό τραύμα της καταναγκαστικής εργασίας είχαν αποκτήσει σχεδόν μόνιμη δυσανεξία με την χειρωνακτική εργασία.

Ειδικότερα οι αντουανεττοι/ες του ΣΥΡΙΖΑ το ονομάζουν «Κοινωνική Οικονομία: Απάντηση στην κρίση». Να δω που θα βρουν συντρόφους που να μην έχουν εμφανίζουν αλλεργία προς την χειρωνακτική εργασία.


Συνεχίζεται.....

8 σχόλια:

  1. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΕΠΑΡΧΙΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΥΝΑΦΗ

    Πολιτισμός παράγεται σε πόλεις. Όμως :
    α. Αρκετοί πρόσφυγες (μικρασιάτες) και Πόντιοι είχαν πρόβλημα με την Ελληνική γλώσσα (1915-1922)
    β. Το 1928 οι αναλφάβητοι αποτελούσαν το 40% του συνόλου των κατοίκων της χώρας οκτώ ετών και άνω, ενώ το 1957, το ποσοστό αναλφαβητισμού στην Ελλάδα ανερχόταν σε 25%!!!” […]

    Το 1973 πολλοί συμφοιτητές μου από την επαρχία (70%) , μιλούσαν 40 ντοπιολαλιές (όπως στην Βαβυλωνία του Δ. Βυζάντιου έργο του 1836) , οι άρρενες είχαν κακή σχέση με την λήψη λουτρού (διʼ αυτό αποκαλούνταν «τυριά και βούτυρα»), ζούσαν ανά 2 σε υπόγεια η στην Εστία, μερικοί δούλευαν (απο πολυμελείς οικογένειες),...Ως φοιτητής είχα παρέες/σχέσεις με Αθηναίους/ες αλλά και με βελτιωμένες εκδοχές φοιτητών /τριων απο διάφορες περιοχές της χώρας .

    Οι άνθρωποι βεβαίως τέλειωσαν το ΕΜΠ, πολλοί πρόκοψαν, μερικοί έγιναν και πολύ καλοί μόνον στο αντικείμενο της δουλειάς τους που θα τους οδηγούσε στην οικονομική επιτυχία και στην εκπλήρωση των ονείρων τους, που επʼ ουδενί δεν θεραπεύουν τα πολλά παιδικά ψυχικά τραύματα (εργασία από τα 6 , οικονομική ανέχεια, ζήλια προς τα παιδιά ευπόρων που έτρωγαν λ.χ. τα κεράσια μόλις έβγαιναν, ενώ αυτοί τον Αύγουστο καρπούζι όταν η τιμή του ήταν η ελάχιστη, κ.ο.κ.)
    Δηλ. μπορεί να είναι καλοί στο 1 (επάγγελμα) αλλά στα αλλά 9 που απαιτούνται από την ζωή είναι μέτριοι η κακοί.

    Επεξηγήσεις :
    Χρησιμοποίησα τις εκφράσεις όπως ” πολλοί, αρκετοί, μερικοί,…” για τους επαρχιώτες που δεν βελτιώθηκαν με την πάροδο του χρόνου. Ευτυχώς υπήρξαν πολλοί καλοί μέτοικοι στην Αθήνα τα τελευταία 150 έτη. Υπάρχουν Αθηναίοι/ες πρώτης γενιάς με αντίστοιχα χαρακτηριστικά , ίσως …για να μην νοιώθουν μειονεκτικά αρκετοί επαρχιώτες.

    Να προσθέσω ότι αρκετά από τα κωλόπαιδα του Κολεγίου, μερικά από, τα παλιοκόριτσα της Αρσακείου, πολλά από , τα παιδιά του Μωραΐτη, της Γερμανικής,….., Κώστα Γείτονα (για μικρότερες ηλικίες) μαζί με πολλούς αποφασισμένους να «πετύχουν» εσωτερικούς μετανάστες, έφτασαν την χώρα εδώ που είμαστε. Και -δυστυχώς- συνεχίζουν. Με περισσό θράσος και απληστία..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο αστός – προστατευμένος από τις καιρικές συνθήκες, με σταθερή ζωή και εργασία – έχει μάθει να σχεδιάζει μακροπρόθεσμα. Αντίθετα ο επαρχιώτης υποκείμενος στις καιρικές συνθήκες και στις ασθένειες,(φυλλοξήρα, μελιταίος,….) την εκμετάλλευση των εμπόρων,…τα θέλει «εδώ και τώρα». Οπότε γι αυτόν το μη αμέσως χρήσιμο (κάποια από τα 9* όπως η κουλτούρα) αχρηστον. (*9 κατά σύμβαση μπορεί να είναι 7 ή 12).

    Οι διαρκείς ανεπάρκειες/ελλείψεις στα στα άλλα 9 που απαιτούνται από την ζωή αποτελούν μερική αναπηρία.
    Στην ζωή απαιτούνται πολλά πράγματα , εκτός από τις τυπικές σπουδές και -εν συνεχεία- στην στοχοπροσηλωση για να καταστείς μηχανή παράγωγης χρήματος, όπως καλλιέργεια, κουλτούρα (κινηματογράφος, μουσική, λογοτεχνία, θέατρο,..), αυτοβελτιωση, κοινωνικότητα, ταξίδια, ερωτικές αναζητήσεις , ….
    Ως γεννηθείς εν Αθήναις θα έλεγα ότι στην πλειονότητα μας είμαστε ολίγον ως πολύ ονειροπόλοι, με πολυποίκιλα ενδιαφέροντα, ασχέτως αν είμαστε παιδιά μικροαστών ή μεσοαστών. Ο κοινωνικά έμπειρος πατέρας μου, από το 1929 στην Αθήνα, επισήμαινε συχνά την "γλυκιά αρρώστια μου" και πρόβλεπε την κατάληξη μου, με την φράση :
    «θα σε φάνε οι επαρχιώτες, ρε!»

    Όσον αφορά το τραύμα ή μάλλον τα παιδικά ψυχικά τραύματα ούτε μπορούσα να τα διανοηθώ ποτέ, διότι -επί το πλείστον- οι επαρχιώτες είναι κλειστοί, περίκλειστοι και αυτά τα ολίγα από λίγους τα έμαθα προσφάτως : Την σκληρή παιδική εργασία στο χωράφι ή την στάνη της οικογενείας, τον «παιδονόμο» στις επαρχιακές πόλεις που γυρνούσε στους κινηματογράφους και τις καφετέριες για να βρει μαθητές του 6-ταξιου Γυμνάσιου και να αποβληθούν (1967-1973), το κούρεμα γουλί, και άλλα πολλά….

    Γιʼ αυτό το 1980 παράτησαν το παπί(αν είχαν) και πήραν FIAT 127(οι sportsmen), αρκετοί διορίστηκαν στο δημόσιο και άρχισαν να παίρνουν μίζες, μετά πήραν καλύτερο ΕΙΧ για να πουν στο χωριό «πετ΄χε ου Μητσους» , αγόρασαν η πήραν προίκα σπίτι, μετά το 2000 ήθελαν όλο και μεγαλύτερο σπίτι με κήπο,…., μερικοί έχουν κόκκινα δάνεια ή εξυπηρετούν τοκοχρεολύσια 2000ευρω/μήνα.

    Και τότε λέω στον εαυτό μου : Μια χαρά περάσαμε, άλλοι «σπούδασαν για να μην σκάβουν», άλλα εμείς στα προάστια «παίζαμε και μπήκαμε», αλλά σκάβαμε για αναψυχή στον κήπο μας, δουλέψαμε ως φοιτητές για το παντεσπάνι μας (γκαρσονιέρα, καλύτερο χαρτζιλίκι, διακοπές, ταξίδια,…)

    Και μείς μεγαλώσαμε στην λιτότητα αλλά όχι στην φτώχεια διότι χτίζαμε σπίτι. Άλλα το «ψυχικό μας τραύμα» είναι απείρως μικρότερο από αυτό που επιχείρησα να σκιαγραφήσω για αρκετούς επαρχιώτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η πρωτη φορα που ακουσα για την υπαναπτυξη ηταν προς το τελος της δεκαετιας του ’70 οταν ενας φιλος μου ελεγε οτι του ειχε κανει μεγλη εντυπωση οταν ειδε σ’ ενα ταξιδι του οτι οι κατοικοι ενος αραβικου κρατους εμεναν σε σκηνες ενω παραλληλα ειχαν εγχρωμη τηλεοραση. Ο καταναλωτισμος ειναι αλλο ενα συμπτωμα της υπαναπτυξης(σε φτωχογειτονιες καπνιζαν ακριβα τσιγαρα σε επιχρυσα πακετα, κ.λπ.)

    Η υπαναπτυξη ειναι επομενως ενα βλαπτικο πολιτιστικο στοιχειο. Αναπτυσσεται περισσοτερο σε φτωχογειτονιες και σε απομονωμενες αγροτικες και κτηνοτροφικες περιοχες. Πριν την ελευση της τηλεορασης η οποια λειτουργησε ικανοποιητικα , αρκετα αργοτερα απ’ οτι στις μεγαλες πολεις.

    Αντιθετα μ’ οσα νομιζουν αρκετοι, οι προσλαμβανουσες δεν εχουν να κανουν αναγκαστικα με την μορφωση ή το εισοδημα λ.χ. ενα παιδι σ’ ενα λιμανι εχει αρκετες προσλαμβανουσες ωστε να μαθει προοδευτικα τη ζωη, ετσι ωστε να γινει ναυτικος ή λιμενεργατης, μαθαινει την ζωη πολυ περισσοτερο απο ενα αγροτοπαιδο σε ορεινο χωριο που θα συνεχισει την εργασια της οικογενειας .

    Η σκληρη ζωη στην επαρχια , συνοδευοταν απο ενα μιγμα υποτελειας προς τις αρχες, την οικονομικη κια πολιτικη εξουσια και κουτοπονηριας , κουτσομπολιου στην κλειστη κοινωνια , μισους για κληρονομικες και κτηματικες διαφορες, που οδηγουσαν αρκετες φορες σε φονους.

    Ο δασκαλος , ο καθηγητης ή ενας μορφωμενος θειος ηταν οι πνευματικοι μεντορες του μικρου επαρχιωτη. Αφομοιωναν – οι καλυτεροι- αυτα που τους ελεγαν και σπανια εθεταν ερωτησεις. Αντιθετα, αρκετα παιδια των μεγαλων πολεων ειχαν εστω και περιοριμενη προσβαση σε βιβλια. Οι πο ανησυχοι Αθηναιοι ηδη απo το τελος του Δημοτικου αρχισαν να θετουν ερωτησεις.

    Αυτο συνεχιστηκε -δυστυχως- και στην φοιτητικη τους ζωη. Τα αριστερα κομματα ειχαν τους καθοδηγητες, ως πολιτικους προισταμενους των επαρχιωτων και οταν ειπα σ’ ενα φιλο μου σταλινικο ρηγα οτι μετα την δικτατορια ενας –αμορφωτος πολιτικα -νεος δεν μπορει να αντιμετωπισει τον αρκετα μεγαλυτερο του καθοδηγητη, τοτε μου απαντησε οτι ειμαι αναρχικος! Παραλληλα η πολιτικη τους επιμορφωση ηταν κατω απο στοιχειωδης και ανεπαρκης, ενω διαφαινοταν η ελλειψη ουμανισμου και κριτικης του υπαρκτου , εξουσιοδοτωντας δηθεν στο φθινον -σε μεγεθος- προλεταριατο να αναλαβει την ενδεχομενως αιματηρη καταληψη της εξουσιας.

    Στο κοινωνικο επιπεδο τα παιδια του κεντρου της Αθηνας ηταν πιο εμπειρα απο τα παιδια των προαστιων, αν αυτα δεν πηγαιναν σε καποιο καλο σχολειο του κεντρου.

    Η εξελιξη πολλων παιδιων των προαστειων που πηγαιναν σε τοπικο σχολειο ηταν πιο αργη , ενω αρκετα κολλησαν στις πατρογονικες παραδοσεις (σπουδες κια διορισμος στο Δημοσιο, τραπεζες και ΔΕΚΟ), ειδικα τα κοριτσια απο ευπορες οικογενειες εγιναν «σκλαβες σε χρυσο κλουβι», οπως ειπα σε ενα παλιο μου φλερτ πριν παντρευτει τον γιο ενος οικογενειακου τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. A vs Ε

      Αρχίζω να γράφω μια σουρεαλιστική κωμικο-τραγική ιστορία με προσωρινό τίτλο "A vs E" (Αθηναίοι εναντίον Επαρχιωτών).

      Τα τελευταία χρόνια οι πρώην αμέριμνοι Αθηναίοι(Α) αντιλαμβάνονται ότι ζουν μια ιδιότυπη κατοχή στην πόλη τους. Οι Επαρχιώτες (Ε), ξεκινώντας συνήθως από πολύ χαμηλά, τους έχουν προσπεράσει κατά πολύ και έχουν καταλάβει τις περισσότερες θέσεις σε όλους σχεδόν τους τομείς. Πολλοί Α φυτοζωούν, έχουν αναπτύξει χειρωνακτικές δεξιότητες και φοβούνται ότι οι Ε ως άλλοι μαυραγορίτες θα αγοράσουν τα σπίτια τους με λίγες χιλιάδες ευρώ.

      Δημιουργούν την οργάνωση 3Α (=Α+ΑΔ+ΑΥ) και στρατολογούν κυρίως ημι-φαλιρισμένους και φαλιρισμένους Α. Πρόβλημα στρατολόγησης υπάρχει στους Α Δυτικών Συνοικιών (ΑΔ) διότι παρουσιάζουν ορισμένα κοινά στοιχεία με τους Ε και στους Α Υπόλοιπου Αττικής (ΑΥ), αρβανίτικης και ημι-αρβανίτικης καταγωγής με μεγάλη περιουσία λόγω της καταπάτησης δημοσίων γαιών τον 20ο αιώνα. Όμως η μεγάλη ορμή κατάληψης οικονομικού ζωτικού χώρου των Ε αναγκάζει μεγάλη μερίδα των ΑΔ και ορισμένων φωτισμένων ΑΥ να συνταχθούν με τους ΑΑ, διότι διαφορετικά θα τους πλειστηριάσουν τα σπίτια και θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό οι νεότεροι, ενώ οι μεγαλύτεροι στο ...σπίτι του παππού τους (αν έχουν και έχει μείνει όρθιο).

      Οι Α, σε μεγάλο βαθμό γόνοι της ανώτερης μικροαστικής τάξης και ορισμένοι της μεσαίας τάξης, έχουν ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα με τους Ε, δηλ. αυτό της υπανάπτυξης που κουβαλούν μαζί τους από την επαρχία οι Ε. Η εξουσία ήδη από την εποχή του ΠΑΣΟΚ έχει διαχυθεί κυρίως στους Ε. Δεν είναι παράξενο που στις κυβερνήσεις Σημίτη υπερείχαν οι Πόντιοι. Τι σόι εκσυγχρονισμό να μας φέρουν οι Ε!

      Η οργάνωση 3Α κατέρχεται στις ευρωεκλογές με την πολιτική κίνηση ΑΤΤΙΚΙ ΠΕΡΑΝ ΠΑΡΑ (ΑΤΤΙκο ΚΙνημα ΠΕΡιφερειακης ΑΝαπτυξης και ΠΑΡαγωγικης Ανασυγκρότησης) σε συνεργασία με το Θεσσαλονικιό αντίστοιχο κόμμα, το οποίο όμως για τους προφανείς λόγους, είχε μικράν απηχησιν εις την συμπρωτευουσαν.

      Διαγραφή
    2. συνέχεια....
      Και μόνον το όνομα της κίνησης προκάλεσε αρχικά γέλωτες : πολλοί νόμιζαν ότι ο ιθύνων νους ήταν ο Ζάχος Χατζηφωτιου με χρηματοδότηση πλούσιων φίλων του), αλλά και κάποιο ενδιαφέρον των ανοργάνωτων Αθηναίων, αλλά όταν έλαβε ικανό ποσοστό ώστε να εκλέξει ένα ευρωβουλευτή αρκετοί κατάλαβαν ότι το ΑΤΤΙΚΙ ΠΕΡΑΝ ΠΑΡΑ είχε μέλλον.

      Στις εκλογές του Οκτωβρίου έλαβε σχεδόν διπλάσιο ποσοστό όταν έγινε κατανοητό ότι ο κύριος στόχος την επομένη δεκαετία είναι :
      1.οι Αθηναίοι, Κορίνθιοι και Βοιωτοί νέοι να σπουδάζουν μόλις κατά 35% σε ΑΤΕΙ/ΑΕΙ (οι πιο ικανοί) και οι υπόλοιποι να γίνουν παραγωγικοί πολίτες σε τεχνικά επαγγέλματα ώστε να ξαναζωντανέψει η βιοτεχνική-βιομηχανική δραστηριότητα στους νομούς αυτούς και
      2.να μετακινηθεί μεγάλο μέρος των -ούτως ειπείν- επαρχιωτών με ακίνητη περιουσία στην υπόλοιπη Ελλάδα , ώστε να δραστηριοποιηθούν παραγωγικά

      Την επόμενη εκλογική αναμέτρηση το κεντροαριστερό μέτωπο συνεργάστηκε με το ΑΤΤΙΚΙ ΠΕΡΑΝ ΠΑΡΑ, και τα αντίστοιχα κινήματα Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου Κρήτης, αλλά ο επαρχιωτισμός των εταίρων δημιούργησε πολλά προβλήματα διακυβέρνησης.

      Η οργάνωση Α ανακάλυπτε καθημερινά επαρχιώτες που μπορούσαν να ονομαστούν μέτοικοι, συνήθως μορφωμένοι πελοποννήσιοι, Ε από πόλεις με λιμάνια και από τα νησιά, τους οποίους έπειθαν να μεταφέρουν τα εκλογικά τους δικαιώματα στον Νομό Αττικής...

      Η πόλη μας εξακολουθούσε να κινδυνεύει, παρά τις οριακές βελτιώσεις για τους Α. Σε 8 έτη είχαν μεταφερθεί μόλις 300.000 Ε στην επαρχία, οι περισσότεροι συνταξιούχοι.

      Αρκετοί δήμαρχοι είχαν εκλεγεί με την στήριξη της οργάνωσης 3Α, δηλ. του πολιτικού της βραχίονα ΑΤΤΙΚΙ ΠΕΡΑΝ ΠΑΡΑ.

      Ο ρυθμός ανάπτυξης είχε κολλήσει στο 2%, η Αττική είχε σχεδόν καταρρεύσει από τους νεόπλουτους τουρίστες όλης της υφηλίου και δεν φαινόταν προοπτική εξόδου. Ακόμη και στα προάστια , ήδη από το 2015 η κατάσταση ήταν απελπιστική. Αν ερχόσουν απο το γραφείο μετά τις 18.00 πάρκαρες σε μια στροφή 5 τετράγωνα από το σπίτι σου. Στο κέντρο τα ενοίκια - λογω βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου “Airbnb “ ήταν πανάκριβα και αρκετοί ελεύθεροι επαγγελματίες δούλευαν στο σαλόνι του σπιτιού τους....

      Κάτι έπρεπε να γίνει. Η Αθήνα έπρεπε να ανήκει καταρχήν στους Α....Με κάθε κόστος...

      ...ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

      Διαγραφή
  4. Καλέ μου φιλοφώτιστε,
    Είστε ενθουσιώδης αφηγητής, πληθωρικός στις θεματολογιες κι δεν έχετε πάρει διαζύγιο με το παρελθόν. Αντιθέτως, μνημονεύετε όμορφα τον πρώτο έρωτα κι το αμούστακο μεροκάματο της πάλης.
    Η Πλάκα όντως έχει αρχιτεκτονική κυκλαδίτικη, διότι δέχθηκε τους πρωτους εσωτερικούς μετανάστες από τα νησιά αυτά. Αυτό που δεν είναι γνωστό, ίσως, είναι ότι εκεί κατοικούσαν κι έγχρωμοι μετα- σκλάβοι ή Αφρικανοί. Θέλω να πιστεύω ότι θυμάμαι σωστά, εγώ ή διαζευγμένη της μνήμης.

    Σας εύχομαι μια γόνιμη
    Χρονιά
    Πληθωρικότητα στο πνεύμα
    Και οι λάμπες χαλάζία
    Να σας προικίζουν με
    Το στέργιο φως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητή Κασσάνδρα,

    Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.
    Η ανθρωπότητα δεν κινδυνευει απο την μετανάστευση σε άλλες χώρες με υψηλό ΑΕΠ, αλλά απο την εσωτερική μετανάστευση., δηλ. αυτό που συνέβη στην Αθήνα μετα το 1950.
    Πολλά δεινά θα ταλαιπωρήσουν την ανθρωπότητα και τη βιόσφαιρα, εκτός εάν τα αγροτόπαιδα που σπουδασαν ή μετανάστευσαν σε αναπτυσόμενες χώρες αναλογισθουν πως θα είναι η κατάσταση αν δεν πέσουν με τα μούτρα στην υπερκατανάλωση , οπως τα συνομηλικά μας ήδη από την εποχη της δικτατορίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΜΕ ΤΗ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ζαβαρακατρανέμια να ’χει ανακα-

      τέψει τα πάντα, θολώσει τα νερά και τα μυαλά, εξαγο-

      ράσει συνειδήσεις και αποτρελάνει με κομματικές πάσες τους

      ευνοούμενους, η πόλη νύχτα μέρα τού δίνει και καταλαβαίνει

      με ξεσαλωτικές συνευρέσεις, κραιπαλιάρικα γούστα και λα-

      χτάρα για το μοίρασμα των κοινοτικών κονδυλίων. Ατσού-

      μπαλα σκέλια, προπονημένα σε κατσάβραχα, ενσκήπτουν με

      άγρια ασυμμάζευτη χαρά σε εύθραυστα πλάσματα με μηδα-

      μινές αντιστάσεις, βορά στο κανιβαλιστικό τσιμπούσι. Γκροτ -

      τέσκοι πατινέρ τραχανοπλαγιών, ντυμένοι τώρα πια με φυμέ

      κασμιρολινάτσες, τσουγκρίζουν λεβέντικα τα ποτήρια τους

      με τις ουισκιές, ξεφυσώντας τον καπνό απ’ τα πούρα τους

      στα σιλικονούχα χείλη και τα βυζιά αγκιστρωμένων αιδοίων

      σε αρσενικά που γαμούν και δέρνουν, ξανθές γαλανομάτες υ-

      πάρξεις, με εμφάνιση Βιεννέζας πιανίστας και ντοπιολαλιά

      αγρινιώτικου τσαμπουκά, σμίγουν με τσογλάνια του χρημα-

      τιστηρίου, παρά τις υγρές επιθυμίες τους για σχέσεις με ά-

      ντρες ευαίσθητους, τρυφερούς, με χιούμορ και κατανόηση,

      και κάτι παλιά απομεινάρια χίππικου μετεωρισμού – μια πο-

      λύχρωμη θαμπάδα με ανεξέλεγκτο μυστικισμό, που λικνίζο-

      νται σ’ ένα ινδικό σλόου μόσιον, κάτω από αποξηραμένες του-

      λίπες εκπέμποντας ομιχλώδη άλω.



      σελ.297 ΠΑΝΩΛΕΘΡΙΑΜΒΟΣ Κ. ΤΖΟΥΜΑ

      Στην μνημη του.

      Διαγραφή