Μέχρι τώρα έχουμε τα εξής δεδομένα για το γκραφίτι στο Πολυτεχνείο:Πρώτον, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Athens Voice, υπεύθυνη είναι η ομάδα Icos & Case που έχει υπογράψει και αρκετές αντίστοιχες παρεμβάσεις ανά την πρωτεύουσα. Δεύτερον, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ηλίας Ζαγοραίος διέταξε επείγουσα προκαταρκτική εξέταση αναζητώντας τους υπαιτίους για την διάπραξη του, πλημμεληματικού βαθμού, αδικήματος της «διακεκριμένης φθοράς σε αντικείμενο που χρησιμεύει για κοινό όφελος». Τρίτον ο πρώην πρύτανης του Καποδιστριακού, πολέμιος του κομματισμού στα πανεπιστήμια και νυν βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή για τις «επαναλαµβανόµενες καταστροφές σε πανεπιστηµιακούς χώρους» και ζήτησε από τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει σε μια σειρά από σχετικά ερωτήματα. Και πάει λέγοντας.
Το στόρι να μην το επαναλάβω είναι γνωστό πια σε όλους και όλες, ότι πριν από μερικές ημέρες ξύπνησαν οι Αθηναίοι και είδαν τους εξωτερικούς τοίχους του Πολυτεχνείου, από την πύλη της Πατησίων ως την πύλη της Στουρνάρη, καλυμμένους από ένα γιγαντιαίο γκραφίτι. Άλλοι γουστάρανε, άλλοι ξεράσανε, περί ορέξεως ουδείς λόγος. Στα ζητήματα αισθητικής αντικειμενικό κριτήριο δεν υπάρχει και όποιος πιστεύει το αντίθετο να πάει να κάνει παρέα στο φάντασμα της Ιεράς Εξέτασης. Ούτως ή άλλως στην συγκεκριμένη περίπτωση, το γκραφίτι των Icos & Case δεν ήρθε να αμαυρώσει μια πάλλευκη μαρμάρινη επιφάνεια αλλά να καλύψει ένα μάλλον άθλιο συμπίλημα από μισοσκισμένα πανώ, χύμα ταγκιές, συνθήματα που πέφτανε το ένα πάνω στο άλλο και συμπέρασμα δεν έβγαζες, συν ό,τι απέμενε από τις διαδοχικές «ανακουφίσεις» περαστικών, μπαχαλάκηδων και οργάνων της τάξεως. Για να μην λέμε ότι έκρυψε μόνο τοίχους, διότι έκρυψε επίσης και οσμές…
Βεβαίως
άμα δεν περνάς από τη Στουρνάρη ή την Πατησίων σε καθημερινή βάση δεν τα
βλέπεις όλα αυτά. Αντ’ αυτού κάθεσαι στα Χαλάνδρια, στα Φάληρα και στις
Εκάλες και τα παίρνεις στο κρανίο «γιατί κάποια κωλόπαιδα κατέστρεψαν το
Πολυτεχνείο». Αναπαυμένος στη θαλπωρή του καναπέ σου, θολωμένος από τα
τηλεοπτικά ρεπορτάζ και τους ματσουκοφόρους που ρωτάνε μαθητές του Δημοτικού
(αν έχετε Θεό!) και θείτσες ποια είναι η γνώμη τους για το γκραφίτι. Έτοιμος να
διαρρήξεις για μία ακόμη φορά τα ιμάτιά σου, διότι εκατελύθησαν ο νόμος και η
τάξις.
Καθότι
εκεί καταλήγουμε για μία ακόμη φορά. Πολιτικό είναι το ζήτημα, δεν είναι ούτε αισθητικό, ούτε
χρωματικό, ούτε αρχιτεκτονικό. Ο κ. Φορτσάκης που δεν συνηθίζει να μασάει τα
λόγια του ρώτησε ευθέως «ποια μέτρα είχαν ληφθεί» για την φύλαξη των
πανεπιστημιακών χώρων καθώς και «ποια μέτρα θα ληφθούν» για να μην επαναληφθούν
τα φαινόμενα στο μέλλον. Κοινώς επιστρέφουμε στα παλιά, γνωστά ερωτήματα περί
πανεπιστημιακού ασύλου και παρουσίας δυνάμεων της τάξεως στο περιβάλλον του
πανεπιστημίου. Στο γνωστό μπρα ντε φερ, για να είμαι ακριβής, ανάμεσα σε όσους
υποστηρίζουν ότι τα πανεπιστήμια πρέπει να είναι χώροι ελεύθερη έκφρασης και σε
όσους πιστεύουν ότι η μακρά χειρ του νόμου πρέπει να διέλθει τις πύλες τους.
Εκεί είναι εν τέλει το ζουμί της όλης
υποθέσεως και όχι σε κάποια «βεβήλωση» ιερών συμβόλων. Τα γκραφίτι
άλλωστε στον εσωτερικό χώρο του Πολυτεχνείου, που είναι ιδιαιτέρως άφθονα και
πολύχρωμα λόγω Αρχιτεκτονικής, δεν έχουν δώσει ποτέ αφορμή για γκρίνιες. Ίσως
γιατί δεν μπαίνουν μέσα να τα αντικρίσουν ούτε οι θείτσες ούτε οι μαθητές του
Δημοτικού…
Υ.Γ.: Πάμε
στοίχημα για το πόσες μέρες θα περάσουν ώσπου να κολληθεί πάνω στο επίμαχο
γκραφίτι το πρώτο "αγωνιστικό" πανό;
«Ο Καμίνης «καθαρίζει» κι ένας γκραφιτάς «φωτίζει» το μυστήριο
ΑπάντησηΔιαγραφή….Η απάντηση ενός γραφιτά
Ένας από τους δημιουργούς του γκράφιτι μίλησε στην Athens Voice για την ομάδα παρέμβασης στο Πολυτεχνείο, τον τρόπο δράσης και το μήνυμα που έστειλαν: «Σίγουρα τον τελευταίο χρόνο ο κάθε ένας από εμάς θα έχει σταθεί έστω και για λίγο μπροστά στα τεράστια μαυρόασπρα graffiti που κατά καιρούς δημιουργούνται σε διάφορα σημεία της πόλης. Oι καλλιτέχνες που τα δημιουργούν υπογράφουν με τα ονόματα “Icos&Case” και κατατάσσονται κατά κάποιο τρόπο στη βερολινέζικη σχολή του graffiti.
»Λειτουργούν μεθοδικά, ως ομάδα, όχι ιδιαίτερα πολυμελή, με πλάνο Α και πλάνο Β, ετοιμάζουν τα σχέδια από πριν, προμηθεύονται τα υλικά, ντύνονται κατάλληλα για να μη κινούν καμία υποψία (κάποιοι ισχυρίζονται ότι τους έχουν δει να είναι ντυμένοι ακόμα και με τις φλούο στολές του Δήμου) και μετά επιδίδονται στο έργο τους με ακαριαίο τρόπο και εξωφρενικές ταχύτητες αφήνοντας τα επικών διαστάσεων εικαστικά τους στίγματα στα πιο κεντρικά σημεία της πόλης.
»Πριν λίγες μέρες οι συγκεκριμένοι καλλιτέχνες παρουσίασαν μια μοναδική εικαστική πρόταση για την πόλη της Αθήνας στο κτίριο του Πολυτεχνείου Πατησίων και Στουρνάρη γωνία. Πραγματικά όταν το αντικρίζεις νιώθεις δέος ως προς τον όγκο του, τη σύνθεση, τη ταχύτητα της διεκπεραίωσης, την επικινδυνότητα της αποστολής. Το έργο έγινε μέσα σε 3 διαφορετικά sessions με ρολό και πλαστικό χρώμα, όχι σπρέι, η πράξη αυτή έχει αρκετά μηνύματα για όλους εμάς. Οι καλλιτέχνες θέλουν να υπενθυμίσουν μάλλον ότι το graffiti σαν τέχνη έχει τεράστια δυναμική χωρίς όρια και μπορεί να γίνει παντού.
»Όλα βάφονται: παράθυρα, αφίσες, πεζοδρόμια, στάσεις λεωφορείων, κολώνες και ότι άλλο φυσικό εμπόδιο υπάρχει, με ανελέητο τρόπο ακριβώς για να προκαλέσει το σοκ. Καλό θα ήταν να μην κρίνεις αρνητικά ότι δεν αντιλαμβάνεται η οπτική σου αντίληψη, υπάρχουν «ψυχές» που αντιδρούν με αυτό τον τρόπο σε αυτό το παγκόσμιο δράμα που λέγεται κρίση. Εσύ αντιδράς έτσι, ο άλλος αλλιώς».»
http://www.efsyn.gr/arthro/o-kaminis-katharizei-ki-enas-gkrafitas-fotizei-mystirio
Αφωτιστος Φιλελλην
ΥΓ Να συνενοηθουν με τον Δημο, να τους ορισει καταλληλους χωρους και τοιχους ή/και πελωριες οθονες αναρτημενες απο κτιρια για να προβαλλουν την εργασια τους με προτζεκτορα (ωστε να μην βαριεται το κοινο) με την εγκριση καποιου καλλιτεχνικου συμβουλιου λ.χ. απο το ΕΕΤΕ ( Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας) ή την ΑΣΚΤ.
Διαφορετικα καποιοι πρεπει να βρουν τα σπιτια των μελων της “Icos&Case” , τα ΙΧ τους ή τα μηχανακια τους για να τα βαψουν (με την δικη τους καλλιτεχνικη προταση) ωστε να δημιουργησουν και αυτοι (οι αλλοι) το σοκ στους πρωτους με graffiti που θα δημιουργουνται » με ακαριαίο τρόπο και εξωφρενικές ταχύτητες» αλλα στην περιουσια/χρηση των graffit-αδων:)
ΑΦ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟντως περιπλοκο θέμα αλλά η προσεγγιση του Χ Ξανθάκη μου αρεσει
Πιο πολυ με ενοχλει η μετεφηβικη ανωριμη αναιδεια των γκραφιταδων και η κακογουση βεβηλωση του δημοσιου χωρου που ανηκει σε ολους και -φυσικα- σε μενα που απο το 1973 κινουμαι στην περιοχη. Να η αποψη τους "Όλα βάφονται: παράθυρα, αφίσες, πεζοδρόμια, στάσεις λεωφορείων, κολώνες και ότι άλλο φυσικό εμπόδιο υπάρχει, με ανελέητο τρόπο ακριβώς για να προκαλέσει το σοκ. Καλό θα ήταν να μην κρίνεις αρνητικά ότι δεν αντιλαμβάνεται η οπτική σου αντίληψη, υπάρχουν «ψυχές» που αντιδρούν με αυτό τον τρόπο σε αυτό το παγκόσμιο δράμα που λέγεται κρίση. Εσύ αντιδράς έτσι, ο άλλος αλλιώς».»
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην δικη μου αποψη την εγραψα στο ΥΓ, χωρις υστεριες, συντηρητισμους, εισαγελλεις κ.λ.π. Συνοπτικα Θα βρω που μενετε να αυθαιρετησω και εγω με την ομαδα μου βαφοντας στις δικες σας επιφανειες, για να παθετε και εσεις σοκ.
ΑΦ